کامپوننت های اسکچاپ قفسه Storage



این آبجکت ها از مجموعه های حرفه ای از سایت معروف 3dwarehouse میباشد،

 

این مجموعه هم مانند همه آرشیو های فوق العاده 3dwarehouse دارای بالاترین کیفیت در مدل ها و متریال های ساخته

 

شده برای آبجکت ها هستند که در تصاویر رندر های نهای آبجکت ها میتوانید کیفیت عالی آنها را ببینید.

 

PASSWORD :www.coffe.4kia.ir

 

با عضویت در تلگرام میتوانید از کد تخفیف ارائه شده در کانال استفاده نمایید .

تنها کافیست کد تخفیف را در فیلد زیر (قسمت خرید ) وارد کرده و از تخفیفات 20 تا 80 درصدی بهرمند شوید .


خرید و دانلود کامپوننت های اسکچاپ قفسه Storage

اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را دردانش آموزم دنیا را برطرف سازم ؟



اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را دردانش آموزم دنیا را برطرف سازم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در30 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی

چکیده:

بسياري از دانش آمو زان در طي دوران تحصيلي خود دچار افت تحصيلي مي شوند اين مسا له تلاشی ا ز بروز يك نوع آشفتگي در مسير ياد گيري آ نان است كه البته به ميزان هوش آنها ارتبا طي ندارد . درصداين دانش آموزان بسيار بالاست و متا سفا نه در اكثر موارد درمظان اتهام كم هوشي و كم استعدادي قرار مي گيرند .

اين گو نه مشكلات تنها منجر به افت تحصيلي و اتلاف اقتصاد خا نواده و كشورنمي شود بلكه به خاطر عدم آگاهي صحيح و درست معلمان ووالدين در اكثر مواقع به سرزنش وتحقيردانش آموزان منجر شده و حس ناخو شايند خود ضعيف پنداري و كاهش اعتماد به نفس رادر روح پاكشان به وجود مي آورد و چه بسا بسياري از اين مشكلات قبل از ورود به دبستان و يا همان اول دبستان قا بل پيشگيري هستند و مي توان به صرف زما ني اندك علل مشكل را شنا سايي ودر مان كرد 0سپس معلمان و مربيان اگر از اطلا عات كا في و مها رت هاي لازم بر خوردار نباشد ممكن است بسياري از اختلالات را در كودك تثبيت كنند. چنان چه از تعريف نا توا ني ها ياد گيري در مفهوم خاص آن عدول كنيم و هر نوع مشكل ادراكي منجر به افت تحصيلي و كاهش ميزان پيشرفت تحصيلي را ناتواني ياد گيري به حساب آوريم تعداد دانش آ موزان درگير اين مشكل درصد بسيار بالايي را به خود اختصاص خواهد داد . عده اي از معلمان مدارس و والدين كود كان غالبا براي حل مشكل كود كان از روشهاي قديمي و گاه منسوخ كمك ميگيرند كه علاوه برصرف انرژي و وقت فراون نه تنها به افت تحصيلي و اتلا ف بودجه پا يان نمي پذيرد بلكه به سرزنش و تحقير دانش آموزان، تشكيل خود انگاره منفي و كاهش عزت نفس آنان انجا ميده و سلا مت روانشا ن را به مخاطره مي اندازد و چه بسا آنان را به مكانيزم هاي دفاعي ناموفق مي كشا ند 0 مشكلات دانش آموزان در مدرسه به خانه و خانواده را ه مي گشايد و اضطراب و نا خشنودي را در همه ي فضاي زندگي مي پراكند و حاصل اين همه ،آسيب سختي است كه به بهداشت رواني جامعه وارد مي شود 0بنا براين بسيار مهم است كه مشكلات ياد گيري به درستي شنا سايي و سپس تحت درمان قرار گيرند 0 قطعا راهبرد هاي مفيد و اثر بخش جهت درمان اختلا لات يا دگيري وجود دارد كه معلمين و اوليا بايستي از آنها آگاه باشند 0 در ادامه راهبرد هاي آمو زشي در زمينه درمان اختلالات املا نويسي خواهد آمد .

ريشه تمام ضعف هاي آموزشي هر چند علل مختلفي دارد ليكن مهمترين علت از علل مربوطه ضعف در مهارت خواندن دانش آموزان است . چنان كه در تحقيق پرلز كه چند سال پيش انجام گرفت كشورمان در رتبه هاي آخر مهارت خواندن قرار گرفته است و شايان توجه است كه فعاليت خاصي جهت رفع نقيصه مورد نظر انجام نگرفته است.

اینجانب در اقدام پژوهی حاضر تصمیم گرفته ام تا راهبرد های مختلف یادگیری را در دانش آموزم دنیا . به کار بندم تا مشکلات وی را در زمینه دیکته نویسی برطرف سازم.

بيان مسأله

از آنجایی که دیکته یکی از مهمترین مواد درسی دانش آموزان محسوب می شود. که آن نیز به علت مهم بودن مهارت های نوشتاری است، شاید بتوان دلیل این امر را در عینی بودن مهارتهای نوشتاری دانست که امکان تحلیل مشکلات کودک را فراهم می سازد. با توجه به اهمیت موضوع سعی کردم دقت و تعمق بیشتری در درس املاء دانش آموزان داشته باشم. بنابراین مشکل این دانش آموز فکرم را خیلی مشغول کرده است. از آنجایی که وظیفه شغلیم ایجاب می کرد سعی کردم برای حل این مشکل راه حلهایی پیدا کنم تا شاید بتوان با به کار گرفتن این شیوه ها به کودکانی که به علت ضعف در دیکته به آنها برچسب کم ذهنی ، تنبلی ، حواس پرتی ، عقب مانده زده می شود کمک کرد. املاء کلمه ای عربی و دارای معانی گوناگون از قبیل :پر کردن ،بر سر جمع سخن گفتن و تقریر است . دیکته کلمه ای است فرانسوی به معنای مطلبی که کسی املاء کند و دیگری بنویسد. واژه ی دیکتاتورهم فرانسوی از همین کلمه است و به معنا ی فرما نروایی است که با قدرت و زور حکومت افکار و عقاید خود را بر جامعه تحمیل کند .منظور از اضطراب هیجان نا خوشایندی است که با اصطلا حاتی مانند «نگرانی »،« دلشوره»،« وحشت»و«ترس» بیان می شود . اضطراب سبب به هم ریختن تعادل موجود می گرددو چون فرد دائما به منظور برقراری تعادل کوشش می کند ، می توان گفت اضطرب یک محرک بسیار قوی است که امکان دارد گاهی مفید و زمانی مضر باشد و این بستگی به درجه «ترس» ومقدار «خطری » دارد که متوجه فرد است اضطراب تنها زمانی نا بهنجار محسوب می شود که در برابر موقعیتهایی رخ دهد که اکثر مردم به راحتی آنها را حل و فصل می کنند....

فهرست منابع:

1- بني اسدي ، حسين (1384) ، آشنايي با طرح ارزشيابي توصيفي ؛ تهران : آزمون نوين.

2- تبريزي ، مصطفي (1384) ، درمان اختلالات ديكته نويسي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ دهم.

3- تبريزي ، مصطفي (1380) ، درمان اختلالات رياضي ؛ تهران : انتشارات فراروان ، چاپ پنجم.

4- حاجي اسحاق ، سهيلا ، (1382) ، آموزش راههاي يادگيري (الگوي يادسپاري) ؛ همدان : انتشارات ميهن نو.

5-حبيب الله پور ، منيژه و محمدي رودباري ، فرشته (1381) ، برگزيده هاي پژوهشي در عمل ، كارشناسي تحقيقات سازمان آ. پ مازندران ، چاپخانه نيما.

6- كرك ، ساموئل ، چالفانت ، جميز (1377) ، ناتوانيهاي يادگيري تحولي و تحصيلي ، (ترجمه: رونقي ، سيمين و همكاران) ، انتشارات آموزش و پرورش استثنايي ، چاپ اول.

 

اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را دردانش آموزم دنیا را برطرف سازم ؟در قالب ورد و قابل ویرایش در30 صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.

 


خرید و دانلود اقدام پژوهی معلم پایه چهارم ابتدایی چگونه توانستم مشکل نوشتن دیکته را دردانش آموزم دنیا را برطرف سازم ؟

Wind Energy Engineering: A Handbook for Onshore and Offshore Wind Turbines



Title: Wind Energy Engineering: A Handbook for Onshore and Offshore Wind Turbines | Author(s): Trevor Letcher | Publisher: Elsevier | Year: 2017 | Edition: 1 | Language: English | Pages : 624 | Size: 13 MB | Extension: pdf

 

Wind Energy Engineering: A Handbook for Onshore and Offshore Wind Turbines is the most advanced, up-to-date and research-focused text on all aspects of wind energy engineering. Wind energy is pivotal in global electricity generation and for achieving future essential energy demands and targets. In this fast moving field this must-have edition starts with an in-depth look at the present state of wind integration and distribution worldwide, and continues with a high-level assessment of the advances in turbine technology and how the investment, planning, and economic infrastructure can support those innovations.

Each chapter includes a research overview with a detailed analysis and new case studies looking at how recent research developments can be applied. Written by some of the most forward-thinking professionals in the field and giving a complete examination of one of the most promising and efficient sources of renewable energy, this book is an invaluable reference into this cross-disciplinary field for engineers.


خرید و دانلود Wind Energy Engineering: A Handbook for Onshore and Offshore Wind Turbines

دانلود کتاب ارزشیابی سهام دکتر کاوه مهرانی



دانشجویان گرامی در این بخش نسخه کامل کتاب ارزشیابی سهام تالیف دکتر کاوه مهرانی دکتر کیارش مهرانی سید روح اله میر صانعی در قالب فایل pdf با کیفیت عالی مشتمل بر 656 صفحه آماده دانلود شده است،در صورت تمایل می توانید این فایل را از فروشگاه خریداری و دانلود نمائید.

درباره کتاب :
کتاب حاضربه چهاربخش اصلی تقسیم شده است.بخش اول شامل مبانی ارزشیابی وداده های اولیه(مانندرشد،ریسک،وجریان نقدی)میباشد.بخش دوم کتاب مربوط به مدل شناسی است.بخش سوم کتاب بامحوریت ارزش افزایی به خواننده کمک می کند.تاباروش شناسی مدل هابیشترآشناشود.بخش چهارم درباره ارزشیابی شرکت هادرشرایط غیرعادی است.
ساختاراصلی کتاب برگرفته ازکتاب هاومجموعه مقالات پروفسورآسوات داموداران (استاددانشگاه استرن نیویورک)است.
فهرست مطالب :
بخش یکم : مقدمات و اطلاعات لازم برای ارزشیابی
فصل 1 : مقدمه ای بر ارزشیابی
فصل 2 : تئوری و مدل های ریسک
فصل 3 : بر آورد پارامترهای ریسک و هزینه سرمایه
فصل 4 : تبدیل سود به جریان نقدی
فصل 5 : رشد
بخش دوم : مدل ها و روش های ارزشیابی
فصل 6 : ارزش استمرار عملیات شرکت
فصل 7 : مدل های تنزیل سود نقدی(DDM)
فصل 8 : مدل های تنزیل جریان نقد آزاد(ّّFCF)
فصل 9 : مدل های تنزیل سود باقیمانده(RIM)
فصل 10 : مدل های اقتضایی و کاربرد آن در ارزشیابی سهام
فصل 11 : اصول بنیادین ارزشیابی مقایسه ای
فصل 12 : ارزشیابی مقایسه ای: شناخت انواع ضرایب و نسبتهای مقایسه ای
بخش سوم : درک مفاهیم ارزش افزایی و راهنمای استفاده از مدل ها
فصل 13 : طبقه بندی مدل های ارزشیابی و گزینش مدل مطلوب
فصل 14 : ارزش افزایی: چارچوب ارزشیابی جریان های نقدی(عایدات و DDM)
فصل 15 : ابزار سنجش افزایی: EVA و CFROI
بخش چهارم: ارزشیابی در شرایط خاص
فصل 16 : ارزشیابی شرکت های نوپا و تازه تاسیس
فصل 17 : ارزشیابی شرکت های زیان ده
فصل 18 : ارزشیابی شرکت های دارای بحران مالی


خرید و دانلود دانلود کتاب ارزشیابی سهام  دکتر کاوه مهرانی

اقبال لاهوری


فرمت فایل: ورد - Word Image result for word 

قابلیت ویرایش

 

تعداد صفحه : 24
بسم الله الرحمن الرحیم علامه اقبال در روز جمعه سوم ماه ذیقعده ، سال ۱۲۹۴ هجری قمری ( ۹ نوامبر ۱۸۷۷ ) در شهر سیالکوت به دنیا آمد . پدر وی از بازرگانان متدین بود. نیاکان اقبال از قبیله سپروی برهمنان کشمیر بودند که در قرن هفدهم به دین مبین اسلام مشرف شدند . تحصیلات اقبال به رسم معمول زمان از آموختن قرآن در یکی از مساجد سیالکوت آغاز شد و پس از اتمام دوره مکتب به اسکاچ مشن کالج رفت و دوران ابتدایی و متوسطه را در آنجا گذرانید . در آنجا مورد توجه مولانا سید میر حسن ، که یکی از معلمان آن مدرسه و دوستان پدر اقبال بود قرار گرفت . مولانا میر حسن بر خلاف میل باطنی که جوانان را در آغاز از شعر گفتن منع می کرد به جهت استعداد درخشان و قریحه سرشار اقبال ، او را به سرودن شعر اردو تشویق و ترغیب می نمود . و در اوائل کار اقبال ، اشعار خود را برای تصحیح نزد « داغ دهلوی » ( متوفی ۱۹۰۵ م. ) می فرستاد که وی پس از مدتی گفت که اشعار اقبال از تصحیح بی نیاز است و خود را به داشتن شاگردی چون اقبال مفتخر می دانست . اقبال بعد از به پایان رساندن اسکاچ مشن کالج ، در رشته فلسفه دانشگاه لاهور ثبت نام کرد و از سر توماس آرنلد بهره ور گردید و دوره فوق لیسانس را در سال ۱۸۹۹ م. در رشته فلسفه با احراز رتبه اول در دانشگاه پنجاب به پایان برد و پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه پنجاب در رشته های تاریخ و فلسفه و علوم به استادی برگزیده شد . (( ناله ی یتیم )) اولین اثر وی بود که به سال۱۸۹۹ درجلسه ی سالیانه ی انجمن حمایت الاسلام در لا هور خواند و سال بعد هم در همان انجمن منظومه ی دیگری با عنوان (( خطاب یتیم به هلال عید

 

  

 

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


خرید و دانلود اقبال لاهوری

آب بادخاك آتش در بوستان سعدی



فرمت فایل: ورد - Word Image result for word 

قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) 

 

تعداد صفحه : 23
آب باد خاك آتش در بوستان سعدي فهرست مطالب . مقدمه . باب اول در عدل و تدبير و راي. باب دوم در احسان . باب سوم در عشق و مستي و شور . باب چهارم در تواضع . مقدمه‌ همه كس مي داند كه شيخ سعدي شيرازي گذشته از قصايد و غزليات بي نظيري كه از خود با يادگار گذاشته است ، دو كتاب يكي به نثر موسوم به «گلستان» و يكي به نظم معروف به «بوستان» به نگارش در آورده است كه شايد بتوان گفت نه تنها در زبان فارسي سمبه در هيچ زباني جهت فصاحت و بلاغت و رواني و زيبايي و دلاربايي و حكمت و معرفت مثل و مانند ندارد و منظور ما در اين جا اين نيست كه در ستايش آثار جاويداني شيخ اجل قلم فرسايي كنيم چه گمان داريم كه براي اداري اين وظيفه قدرت بياني مانند آنكه خود شيخ بزرگوار داشته است بايد او كسي كه آن توانايي ندارد دست بردنش اين كار شايد . در اين جا به مناسب آگاهي مي دهيم كه در هيچ يك از نسخه هاي كهنه اسم «بوستان» براي اين كتاب ديده نمي شود و همه آن را »سعدي نامه» مي نامند چنانكه گويي شيخ اجل خود اسمي براي اين كتاب اختيار ننموده و به اين جهت نسخه كنندگان قديم آن را «سعدي نامه» ناميده اند . پس از آن اهل ذوق اسم «بوستان» را به قرينه «گلستان» براي اين كتاب اختيار كرده اند و چندان بي مناسبت هم نبوده است . نسخه ي متعلق به لردگرنيوي كه در موزه انگلستان عكس برداري شده و تاريخ كتاب آن سال 720 هجريست و همان است كه نسخه ي «گلستان» را نيز همراه دارد و در تنظيم آن كتاب هم مورد استفاده بوده است . اين نسخه كه به خط نسخ خوانا نوشته شده با اينكه از اشتباه كتابتي خالي


خرید و دانلود آب بادخاك آتش در بوستان سعدی

مقاله درباره فقر وتوسعه شهري



مقاله درباره فقر وتوسعه شهري در 40 صفحه با فرمت word و قابل ویرایش

 

فقر و جدايي‌ نژادي‌ در مراكز شهري‌

خبرگزاري فارس:نرخ‌ فقر در مراكز شهرها بيش‌ از دو برابر حومه‌شهرهاست‌ و در پاره‌اي‌ مادرشهرها اين‌ تفاوت ‌حتي‌ بيشتر است‌. براي‌ نمونه‌ در شيكاگو وفيلادلفيا نرخ‌ فقر مركز شهر حدود چهار برابر نرخ‌فقر در حومه‌هاي‌ شهر است‌. توزيع‌ نژادي‌ فقر درمراكز شهرها 1ر31 درصد براي‌ سياه‌پوستان‌ و 12درصد براي‌ سفيدپوستان‌ است‌

اگرچه‌ مردم‌ فقير را در هر يك‌ از بخشهاي‌ جامعه‌ مي‌توان‌ مشاهده‌ كرد اما تمركز و فراواني‌ آن‌ در ميان‌ زنان‌، كودكان‌و اقليتهاي‌ نژادي‌ و مراكز شهري‌ بزرگ‌ (در مقابل‌ حومه‌ها يا حوزه‌ آماري‌ كلانشهرها) بيشتر است‌. اين‌ مقاله‌ كاوشي‌ است‌ درباره‌ تداوم‌ و ماندگاري‌ فقر در مراكز شهري‌ ايالات‌ متحد، جدايي‌ نژادي‌، مسكن‌ فقرا و بالاخره‌ بيكاري‌ و علل‌ آن‌.
كليد واژه‌ها: فقر شهري‌ در آمريكا، تعريف‌ فقر شهري‌، بودجه‌ فقر، مراكز شهري‌، حوزه‌هاي‌ آماري‌ مادرشهر، سياست‌مسكن‌، فقر و جدايي‌ نژادي‌ و ناموزني‌ فضايي‌2.
چكيده:
واقعيتهايي‌ در باره‌ فقر
دولت‌ ايالات‌ متحد امريكاخانواده‌ فقير راخانواده‌اي‌ تعريف‌ مي‌كند كه‌ "مجموع‌ درآمدهاي‌آن‌ كمتر از مقداري‌ است‌ كه‌ براي‌ رفع‌ نيازهاي‌حداقل‌ خانوار ضروري‌ است‌". براي‌ محاسبه‌
"بودجه‌ فقر" نيز حداقل‌ هزينه‌ غذايي‌ خانوار را درسه‌ ضرب‌ بايد كرد، بدين‌ ترتيب‌ خانوارهاي‌ بادرآمد كمتر از اين‌ مقدار (بودجه‌ فقر)3 فقيرمحسوب‌ مي‌شوند. در سال‌ 1997 ميلادي‌ بودجه‌فقر براي‌ خانوار چهار نفره‌ امريكايي‌ 16400 دلار
سه‌ نفره‌ 12802 دلار و يك‌ نفره‌ 8183 دلار تعيين‌و محاسبه‌ شده‌ است‌.
فقير كيست‌ و كجا زندگي‌ مي‌كند
1. نژاد
اگر چه‌ تعداد فقراي‌ سفيدپوست‌ دو برابر فقراي‌سياه‌پوست‌ و چهار برابر فقراي‌ اسپانيايي‌ زبان‌ تباراست‌ اما نرخ‌ فقر در ميان‌ سياهان‌ و اسپانيايي‌ زبان‌تبارها به‌ مراتب‌ بالاتر است‌. در ميان‌ اسپانيايي‌زبان‌ تبارها نرخ‌ فقر پورتوريكوئي‌ تبارها با 36درصد و مكزيكي‌ تبارها 31 درصد از بقيه‌ بيشتراست‌، در حالي‌ كه‌ كوبايي‌ تبارها با نرخ‌ 18 درصددر پايينترين‌ مرتبه‌ قرار دارند. نرخ‌ فقر براي‌ آسيايي‌تبارها 14 درصد و تقريبا نزديك‌ به‌ 3ر13 نرخ‌ كه‌متوسط ملي‌ در امريكا است‌.
2. فقر سالمندان‌
يكي‌ از موفقيتهاي‌ مبارزه‌ با فقر پايين‌ آمدن‌ نرخ‌ فقرسالمندان‌ است‌ كه‌ در فاصله‌ بين‌ سالهاي‌ 1959 تا1997 از 35 درصد به‌ 5ر10 كاهش‌ يافت‌ وقسمت‌ اعظم‌ اين‌ بهبودي‌ نتيجه‌ گسترش‌ تامين‌اجتماعي‌ طي‌ اين‌ دوره‌ بوده‌ است‌.
3. كودكان‌
در سال‌ 1997 در ايالات‌ متحد 16 (6ر16 درصد)كودكان‌ در فقر زندگي‌ مي‌كردند و اين‌ در حالي‌است‌ كه‌ نرخ‌ فقر كودكان‌ اقليتها به‌ مراتب‌ بالاتربوده‌ است‌.
4. محل‌ زندگي‌
نرخ‌ فقر در خارج‌ از حوزه‌هاي‌ مادرشهر تقريبا 13بيشتر از حوزه‌هاي‌ مادرشهري‌ در امريكاست‌. نرخ‌فقر در مراكز شهرها دو برابر بيشتر از نرخ‌ فقر درنقاط غيرمركزي‌ شهرهاست‌.
5. نوع‌ خانوار
نرخ‌ فقر براي‌ خانوارهاي‌ با سرپرست‌ زن‌ شش‌ برابراز خانوارهايي‌ كه‌ در آنها زن‌ و مرد مشتركاسرپرستي‌ خانوار را بر عهده‌ دارند بيشتر است‌.علل‌ بالا بودن‌ اين‌ نرخ‌ فقر عبارت‌است‌ از:
الف‌) زنان‌ سرپرست‌ خانوار بايد دائما بين‌ اشتغال‌و مسئوليتهاي‌ خانوادگي‌ در نوسان‌ باشند.
ب‌) به‌ طور متوسط حقوق‌ و دستمزد زنان‌ از مردان‌كمتر است‌.
ج‌) تعداد زيادي‌ از خانوارهاي‌ با سرپرست‌ زن‌ ازحمايت‌ و كمك‌ پدر غايب‌ فرزندانشان‌ محروم‌هستند.
د) آموزش‌
نرخ‌ فقر و سطح‌ آموزش‌ رابطه‌اي‌ معكوس‌ با هم‌دارند. نرخ‌ فقر در ميان‌ افراد زير ديپلم‌ دو برابردارندگان‌ ديپلم‌ متوسطه‌ و ده‌ برابر فارغ‌التحصيلان‌آموزش‌ عالي‌ است‌.
نوع‌ اشتغال‌ فقيران‌
بيش‌ از نيمي‌ از خانوارهاي‌ فقير آنهايي‌ هستند كه‌(سرپرست‌ خانوار.م‌) كار نيمه‌ وقت‌ دارد و تنها 15آنها كار تمام‌ وقت‌ دارند. در صورتي‌ كه‌ مزد هرساعت‌ كار كمتر از 20ر8 دلار باشد، يك‌ خانوارچهار نفري‌ نيز حتي‌ با كار تمام‌ وقت‌ هم‌ ممكن‌است‌ به‌ خانواده‌ فقير تبديل‌ شود. بدين‌ ترتيب‌شغل‌ تمام‌ وقت‌ به‌ تنهايي‌ براي‌ برون‌ رفت‌ از فقركافي‌ نيست‌ مگر اينكه‌ درآمد سرپرست‌ خانوار ازحداقل‌ دستمزد كمي‌ بالاتر و بيش‌ از يك‌ نفر درخانوار شاغل‌ باشد. در واقع‌ تعداد زيادي‌ ازخانوارهايي‌ كه‌ از دايره‌ فقر بيرون‌ هستند و فرد اول‌خانواده‌ ساعتي‌ كمتر از 20ر8 دلار مي‌گيرد ازاشتغال‌ نفر دوم‌ بهره‌مند هستند.
فقر در مراكز شهرها
نرخ‌ فقر در مراكز شهرها بيش‌ از دو برابر حومه‌شهرهاست‌ و در پاره‌اي‌ مادرشهرها اين‌ تفاوت‌حتي‌ بيشتر است‌. براي‌ نمونه‌ در شيكاگو وفيلادلفيا نرخ‌ فقر مركز شهر حدود چهار برابر نرخ‌فقر در حومه‌هاي‌ شهر است‌. توزيع‌ نژادي‌ فقر درمراكز شهرها 1ر31 درصد براي‌ سياه‌پوستان‌ و 12درصد براي‌ سفيدپوستان‌ است‌، در حالي‌ كه‌ تنها5ر19 درصد فقيران‌ سياه‌پوست‌ و 6ر6 درصدسفيدپوستان‌ حومه‌نشين‌ هستند.
انزواي‌ محل‌ اقامت‌ يا جدايي‌ نژادي‌
يكي‌ از ويژگيهاي‌ شهرهاي‌ ايالات‌ متحد جدايي‌ وانزواي‌ نژادي‌ محلات‌ است‌. نماد اين‌ واقعيت‌ اين‌است‌ كه‌ بيش‌ از 23 (قريب‌ 70%) سياهاني‌ كه‌ درمادرشهرها زندگي‌ مي‌كنند در مناطق‌ مركزي‌شهرها اقامت‌ دارند و تنها 13 سفيدها در اين‌ مناطق‌اقامت‌ دارند. به‌ عبارت‌ ديگر تنها 13 سياهان‌ درمناطق‌ حومه‌اي‌ شهرهاي‌ بزرگ‌ اقامت‌ دارند، يعني‌دو برابر كمتر از سفيدپوستان‌. خواهيم‌ ديد كه‌تمركز سياهان‌ در مراكز شهرها يكي‌ از دلايل‌محروميت‌ آنها از دسترسي‌ به‌ مشاغل‌ حومه‌ها ونرخ‌ بالاي‌ فقر در مراكز شهرهاست‌.


خرید و دانلود مقاله درباره فقر وتوسعه شهري

خلاصه کتاب سازه مخصوص کنکور ارشد



تنوع اقليمي مسبب استفاده از مصالح مختلف و روشهاي متنوع در ساخت ساختمانها و بناها در نقاط مختلف ايران شده. كه اين تأثيرات در اولين گام در سازة بناها و تزئينات ساختمانها به وضوح مشاهده مي‌گردد. بعنوان مثال در مناطق شمالي ايران از تزئينات چوبي و رنگي و در مناطق كويري و جنوبي از تزئينات گچي، كاربندي و مقرنس استفاده شده است. اما عمده‌ترين تأثيرات در سازه‌هاي اقليم‌هاي مختلف ايران مشاهده مي‌شود، در اينجا با بررسي كليت سازه‌هاي معماري ايران بيشتر با اين مقوله آشنا مي‌شويم.

پي (Fundation)

وظيفة اصلي و عمدة پي انتقال بار ساختمان از سازه به زمين است، ابعاد پي با توجه به زميني كه پي در آن ساخته مي‌شود، بارهاي وارده از سوي ديوارها و سازه و با توجه به پوششهاي ساختمان داراي ابعاد و اندازه‌هاي متغيري مي‌باشد. پي‌ها از قسمتهاي مختلفي تشكيل شده‌اند، بدين ترتيب كه ابتدا خود پي، سپس كرسي‌چيني روي آن و در مرحلة بعدي ديوارها روي كرسي‌چيني قرار مي‌گيرند. كرسي‌چيني و ديوار همواره ضخامتي كمتر از پي دارند، كه به اين عقب نشستگي در روي پي و كرسي چيني پنجة پي مي‌گويند (شكل 1)

براي اجراي كرسي‌چيني با سنگ و ازارة سنگي به اينصورت عمل مي‌كنيم كه از ازاره‌هاي سنگي بعنوان قالب ازاره‌هاي كرسي‌چيني استفاده مي‌شود، سنگهاي ازاره در قسمت نما بصورت پاكتراش و در قسمت داخلي بصورت منحني يا شكسته يا شكستة تيشه‌اي اجرا مي‌شوند تا هشت و گير لازم را با ملات و مواد پركننده در قسمت داخل بخوبي داشته باشد. براي قسمت بالاي كرسي‌چيني هم از تخته سنگ يكنواخت «سنگ پلاك» استفاده مي‌شود تا بتواند در مقابل بارهاي وارده از ديوارها خوب عمل كرده و اين بارها را بصورت يكنواخت به زمين منتقل كند (شكل2).

در صورتي كه در كرسي چيني از آجر استفاده شود براي يكنواخت كردن بار از چوب استفاده مي‌كنند. تأثيرات اقليمي و محيطي باعث شده تا مهرازان ايراني براي پايداري و مقاوت بنا از تدابير خاصي استفاده كنند، كه نمونة بارز آن كلاف‌كشي ساختمانها مي‌باشد. كلاف‌كشي براي حذف نيروهاي رانشي، بخصوص در گوشه‌هاي بنا كه زواية فرار باعث ايجاد نيروي فشاري بيشتري مي‌شود كاملاً مؤثر مي‌باشد (شكل3). كلاف‌كشي بايد در دورتادور بنا و بصورت يكپارچه اجرا شود، يعني به محلي ختم شود كه كلاف‌كشي از همان محل شروع شده. براي بالا بردن عمر چوب و مقاومت در مقابل

...

 

PASSWORD : www.coffe.4kia.ir

 

با عضویت در کانال تلگرامی کافه فورکیا از لذت تخفیفات عمومی و گاهشمار ما بهرهمند شوید

 

 


خرید و دانلود خلاصه کتاب سازه مخصوص کنکور ارشد

افزایش فالوور اینستاگرام