ديابت


تعداد اسلاید : 2
انسولين و بيماري ديابت شيرين : اختلال در متابوليسم گلوكز كه مي تواند بدليل عدم حساسيت بافتي نسبت به انسولين ويا كاهش ميزان انسولين باشد علائم : پرنوشي ، پرخوري و پرادراري همراه با خستگي ، تحريك پذيري ، ضعف و عطش زياد و گلوكزاوري انواع ديابت : 1 ) ديابت تيپ يك يا وابسته به انسولين : بيشتر در جوانان ديده شده ، انسولين در پلاسما وجود ندارد و ميزان گلوكاگون بسيار بالاست درمان با تزريق انسولين 2) ديابت تيپ دو يا غير وابسته به انسولين : دراين حالت ميزان انسولين معمولا كمتر از حد طبيعي بوده و گلوكاكون بالاست و به داروهاي ضد ديابت خوراكي به خوبي جواب مي دهند اين گروه خود به دو دسته افراد چاق و غير چاق تقسيم بندي مي شوند درافرادچاق گاهي ميزان انسولين حتي بيشتر از حد طبيعي بوده و در اين افراد نوعي عدم حساسيت بافتي با انسولين ديده مي شود در اين گروه علاوه بر مصرف دارو ، رژيم غذايي و كاهش وزن بسيار موثر است انسولين : Insulin انسولين از سلولهاي بتا جزاير لانگرهانس لوزولمعده ترشح شده و باعث ورود گلوكز به سلولهاي چربي عضلات اسكلتي و كبد مي شود گلوكز در عضلات اسكلتي صرف توليد انرژي شده ودر سلولهاي چربي بصورت تري گليسريد ذخيره مي شود ودر سلولهاي كبدي بصورت گليكوژن كبدي ذخيره مي شود درگذشته انسولين از تخليص فراوردههاي دامي بدست مي آمد كه بدليل ناخالصي عارضه حساسيت با آن شايع بود امروزه انسولين بصورت نوتركيبي ژن تهيه مي شود 1 ) انسولين رگولار يا كريستال : Insulin crystal , Insulin Regular شفاف وبا شروع اثر سريع و طول اثر كوتاه بيشتر در اورژانس هاي هيپر گليسمي استفاده مي شود بصورت وريدي قابل استفاده است 2 ) انسولين NPH: Insulin Isophan , Insulin NPH شيري رنگ وبا شروع اثر كندتر ولي طولاني تر بيشتر در منزا و جهت كنترل قند خون بكار مي رود يصورت زير جلدي بكار مي رود عوارض : هيپوگليسمي كه بصورت خستگي ، ضعف ، لرزش و تحريك پذيري ديده مي شود حساسيت كه با فراوردهاي دامي بدليل عدم خلوص ديده مي شود مقاومت كه بدليل توليد آنتي بادي عليه انسولين ديده مي شود ليپوديستروفي كه بدليل تزريق زير جلدي دارو و PH نامناسب فراورده ديده مي شود


خرید و دانلود ديابت

طرح توجيه فني ، مالي و اقتصادي (8)


تعداد صفحه : 10
وزارت تعاون معاونت طـرح و برنامه طرح توجيه فني ، مالي و اقتصادي فرآوري و بسته‌بنـدي ميگـو با ظرفيت بسته بندي 1800 تن ميگوي فرآوري شده در سال تيـرماه 1382 خلاصه طرح موضوع طرح : فرآوري و بسته بندي ميگو ظرفيت : 1800 تن در سال محل اجراي طرح : قابل اجرا در سراسر كشور سرمايه گذاري كـل: 5/2194 ميليون ريال سهم آوردة متقاضي: 5/224 ميليون ريال سهم تسهيلات: 1970 ميليون ريال ميزان اشتغالزايي : چهـل و هفـت نفـر دورة بازگشـت سرمايه: پانزده ماه مقدمــه : بسته‌بندي به عنوان يك ابزار كارآمد سالهاست كه مورد نظر كارشناسان علم بازاريابي قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندي ضمن اينكه قابليت نگهداري بهتري را به كالا مي‌بخشد در كسب سهم بالاتري از بازار براي كالاي مورد نظر نيز مؤثر است. نظريه پردازان بازاريابي ، دو نقش مهم براي بسته بندي متصور هستند كه عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive . چنانكه از واژه به كار گرفته شده براي اين نقش ها نيز برمي‌ايد نقش نخست به وجه نگهداري و دوام حاصل از بسته بندي و نقش دوم به جنبه آگاهي دهنده و پيش برنده بسته بندي اشاره دارد. از ديگر سو توجه ناكافي به موازين بسته بندي بهداشتي موجب گشته است كه محصولات مختلف غذايي كشور عليرغم دارا بودن كيفيت بسيار خوب در بدو توليد به دليل پيدايش پاره اي آلودگي‌هاي ثانويه و يا عرضه در اندازه ها و اشكالي خارج از استاندارد يا پسند بازار هدف نتوانند به بازارهاي جهاني راه يافته و مسير را براي افزايش سطح توليد داخلي هموار نمايند


خرید و دانلود طرح توجيه فني ، مالي و اقتصادي (8)

ساخت گیف اسان



 

نسخه جدید نرم افزار ساخت عکس های متحرک، GIF Animator Pro 6 منتشر شد!

 

رایج ترین فرمت برای ساخت عکس های متحرک، فرمت GIF است. این فرمت با توجه اینکه برای پخش نیاز به برنامه خاصی ندارد و همچنین در تمام مروگرها قابل مشاهده است، برای ساخت بنر های تبلیغاتی در وب سایت ها مورد استفاده قرار میگیرد.

 

همچنین لوگو ها و انیمیشن های زیبا و جذابی نیز با فرمت GIF طراحی میشوند که نمونه های آنها را میتوانید در هر سایتی مشاهده کنید. از دکمه های چشمک زن گرفته تا انیمیشن های کوتاه و بنر های تبلیغاتی.

 

یکی از ساده ترین و بهترین نرم افزارها برای ساخت عکس متحرک، نرم افزار GIF Animator. این برنامه، نرم افزار شماره 1 جهان برای ساخت عکس های متحرک با فرمت GIF است. بیشتر عکس های متحرک و بنرهای GIF توسط همین نرم افزار طراحی میشوند. محیط کاربری تقریبا ساده و امکانات مختلف برای متحرک سازی، دلایل اصلی محبوبیت این نرم افزار هستند.

 

نسخه جدید نرم افزار GIF Animator به تازگی منتشر شده و اکنون میتوانید آن را از سرزمین دانلود دریافت کنید. در ادامه مطلب، با مهم ترین قابلیت های این نرم افزار اشنا خواهید شد.

 

مهم ترین قابلیت های نرم افزار GIF Animator :

- طراحی آسان انواع عکس های متحرک بدون نیاز به مهارت خاص

- امکان ویرایش عکس های متحرک GIF و ایجاد تغییرات در آنها

- دارای صدها افکت آماده برای ساخت عکس انیمیشن

- امکان درج متن در عکس های متحرک

- امکان تعیین سرعت هر فریم تا رفتن به فریم بعدی

- امکان ایجاد مکث روی یک فریم خاص در انیمیشن

- امکان وارد کردن عکس های از قبل طراحی شده و ساخت یک انیمیشن از آنها

- امکان ذخیره انیمیشن نهایی با حجم کم برای استفاده در وب سایت ها

- امکان ذخیره انیمیشن با فرمت های GIF و SWF (فلش)

- امکان تبدیل یک انیمیشن GIF به فیلم با فرمت AVI

- دارای بیشترین تعداد ابزارها، در بین تمام نرم افزارهای متحرک سازی

- دارای 10 سال سابقه (قدیمی ترین نرم افزار متحرک سازی عکس)

- دارای افکت های اختصاصی برای متن

- امکان ایجاد افکت هایی مثل Zoom بر روی عکس

- دارای ابزارهای ویرایش عکس

- ابزارهای رسم شکل های هندسی، خط، رنگ آمیزی

- دارای Wizard برای ساخت دکمه و بنر به صورت مرحله به مرحله

- حاوی تمام اندازه های استاندارد برای طراحی بنرهای افقی و عمودی

- تبدیل فیلم به عکس متحرک با فرمت GIF


خرید و دانلود ساخت گیف اسان

دانلود مقاله طرح تولید کولرهای آبی (پایان نامه) فارسی



دانلود مقاله طرح تولید کولرهای آبی فارسی بصورت فایل

منتشر کننده بازار ایرانی | آپلود ۱۳۹۶

 

  • نویسنده: دانشجویان دانشگاه
  • موضوع: طرح تولید کولرهای آبی
  • تعداد صفحات: 180
  • فرمت محتویات داخل پکیج:

----- ورد WORD (قابل ویرایش)

----- تصاویر جداگانه IMAGES (قابل ویرایش)

----- پی دی اف PDF (قابل ویرایش)

----- پاورپوینت PPT (قابل ویرایش)

  • زبان: فارسی
  • کیفیت: عالی - درجه یک
  • استاندارد: دانشگاهی
  • تایید شده: توسط اساتید داشگاه آزاد و پیام نور
  • قابل استفاده: برای دانشجویان ، محققان ، دانش آموزان و علاقمندان
  • حجم فایل بدون فشرده سازی: 65 مگابایت
  • تاریخ انتشار: ۱۳۹۶

-----------------------------------------

کاربران محترم تخصص ما طراحی مقاله ، پروژه و پایان نامه برای تمامی رشته ها با کادری قدرتمند می باشد توجه داشته باشید کلیه مقالات ، پایان نامه ها و پروژه های این سایت بصورت کامل و مطابق اصول دانشگاهی تدوین شده اند پس نگران تایید نشدن از طرف استادانتان نباشید.چنانچه درپی پایان نامه یاپروپوزال با موضوع خاص هستید موضوع را ازقسمت "تماس با ما " با ما در میان بگذارید .


خرید و دانلود دانلود مقاله طرح تولید کولرهای آبی (پایان نامه) فارسی

مقاله فولاد




اصطلاح فولاد (Steel) برای آلیاژهای آهن که تا حدود 1،5 درصد کربن دارند و غالبا با فلزهای دیگر همراهند، بکار می‌رود. خواص فولاد به درصد کربن موجود در آن ، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد.

 

کاربرد انواع مختلف فولاد

از فولادی که تا 0.2 درصد کربن دارد، برای ساختن سیم ، لوله و ورق فولاد استفاده می‌شود. فولاد متوسط 0.2 تا 0.6 درصد کربن دارد و آن را برای ساختن ریل ، دیگ بخار و قطعات ساختمانی بکار می‌برند. فولادی که 0.6 تا 1.5 درصد کربن دارد، سخت است و از آن برای ساختن ابزارآلات ، فنر و کارد و چنگال استفاده می‌شود.

ناخالصی‌های آهن و تولید فولاد


خرید و دانلود مقاله  فولاد

دانلود پروژه افترافکت Titles and Quotes مجموعه تایتل های آماده و نقل قول



دانلود پروژه افترافکت Titles and Quotes مجموعه تایتل های آماده و نقل قول

حجم فایل پس از خارج سازی از حالت فشرده: 3.55 مگابایت

سازگار با افترافکت CS5 و بالاتر

بدون نیاز به پلاگین اضافه

کیفیت تصویر: 1920 × 1080

قابلیت تعویض و ویرایش نوشته ها

سفارشی سازی بسیار آسان

راهنمای آموزشی: دارد

تصاویر پیش نمایش: ندارد

 


خرید و دانلود دانلود پروژه افترافکت Titles and Quotes مجموعه تایتل های آماده و نقل قول

سازماندهي و ساختار سازمان




نام پروژه : سازماندهي و ساختار سازمان

فرمت : پاورپونت قابل ويرايش
تعداد اسلايد: 25

نحوه دسترسي : دريافت لينک دانلود بلافاصله پس از پرداخت و همچنين ارسال آن به ايميل شما دوست عزيز

سوال يا مشاوره قبل از خريد : پيام در تلگرام يا اس ام اس به 09374232400 و پاسخ در عرض چند دقيقه


چکيده و تصاوير واقعي محصول :


خرید و دانلود سازماندهي و ساختار سازمان

فرآیندهای کلی در طراحی مهندسی



فرآیندهای کلی در طراحی مهندسی

  • شناسایی نیاز
  • تعریف یا تعیین مسئله
  • تلفیق طراحی
  • ارزیابی طراحی های اولیه
  • طراحی دقیق با جزییات
  • استفاده از رایانه برای ارزیابی طراحی
  • روند طراحی برای یک شناور یا کشتی
  • شناسایی نیاز به یک نوع کشتی خاص
  • الزامات عمومی پایه برای تولید کشتی
  • ارائه مشخصات فنی برای کشتی
  • تنظیم پارامترها و ابعاد اصلی برای کشتی
  • مفهوم طراحی ترکیبی برای کشتی
  • ارزیابی گزینه طراحی و انتخاب نهایی پارامترهای طراحی کشتی

آغاز طراحی با جزییات


خرید و دانلود فرآیندهای کلی در طراحی مهندسی

بررسی میزان تاثیر نشریات محلی خوزستان بر نگرش فرهنگی مخاطبان...



 فهرست مطالب

بخش اول

کلیات تحقیق

چكيده...

مقدمه..

1-1-بیان مسئله.

1-2-اهداف تحقیق...

هدف اصلی تحقیق..

اهداف فرعی تحقیق.....................................................................................................................................................................

اهمیت موضوع.............................................................................................................................................................................

ضرورت تحقیق...........................................................................................................................................................................

سئوال اصلی تحقیق..................................................................................................................................................................

فرضیه اصلی تحقیق...................................................................................................................................................................

   بخش دوم

ادبیات و مبانی نظری تحقیق

مقدمه.................................................................................................................................................................................................

پیشینه تحقیق................................................................................................................................................................................................

ادبیات تحقیق.................................................................................................................................................................................

مفهوم فرهنگ............................................................................... ..................................................................................................

تعاریف فرهنگ.................................................................................................................................................................................

طبقه بندی تعاریف فرهنگ...........................................................................................................................................................

تعریف رسانه محلی.........................................................................................................................................................................

نظریات مرتبط با تحقیق..............................................................................................................................................................

نظریه برجسته سازی...................................................................................................................................................................

نظریه استفاده ورضایت مندی...................................................................................................................................................

نظریه نشر ونو آوری....................................................................................................................................................................

نظریه ارتباطات توسعه.................................................................................................................................................................

چارچوب نظری تحقیق.................................................................................................................................................................

سئوالات تحقیق...............................................................................................................................................................................

فرضیه های تحقیق.....................................................................................................................................................................

بخش سوم

روش شناسی تحقیق

مقدمه................................................................................................................................................................................................

نوع روش وابزار جمع آوری داده ها.............................................................................................................................................

تعریف مفهومی وعملیاتی متغیر های تحقیق............................................................................................................................

متغیر های مستقل تحقیق............................................................................................................................................................

متغیر وابسته تحقیق......................................................................................................................................................................

مقیاس سازی وتهیه پرسشنامه....................................................................................................................................................

گویه های سنجش متغیر مستقل................................................................................................................................................

گویه های سنجش متغیر وابسته..................................................................................................................................................

سنجش اعتبار و روایی پرسشنامه................................................................................................................................................

جامعه آماری ...................................................................................................................................................................................

تعیین حجم نمونه..........................................................................................................................................................................

روش تجزیه وتحلیل داده ها......................................................................................................................................................

بخش چهارم

یافته های تحقیق

فرضیه های تحقیق..........................................................................................................................................................................

تحلیل فرضیه های تحقیق..........................................................................................................................................................

شاخص های توصیفی پژوهش.....................................................................................................................................................

بخش پنجم

نتیجه گیری وپیشنهادات

مقدمه.................................................................................................................................................................................................

نتایج تحقیق.....................................................................................................................................................................................

نتایج کلی تحقیق............................................................................................................................................................................

نتایج جزیی تحقیق.......................................................................................................................................................................

پیشنهادات.....................................................................................................................................................................................

موانع ومحدویت های تحقیق....................................................................................................................................................

 

 

بخش ششم

منابع وپیوستها

منابع تحقیق.................................................................................................................................................................................

فهرست جداول..............................................................................................................................................................................

پیوستها.............................................................................................................................................................................................

 چکیده:نشریات محلی دسته ای از رسانه هایی هستند که در دنیای رسانه ای جدید در کنار انبوهی از رسانه های جدید و قدیم به کار اطلاع رسانی و انتقال پیام مشغولند از این رو در این فضای رسانه ای جدید تداوم و استمرار فعالیت آنها منوط به رعایت پاره ای از شاخص های محتوایی و فنی است . شاخص های مورد استفاده در این تحقیق برگرفته از دو مفهوم رسانه بودن و محلی بودن این نشریات است و بیشتر مربوط به شاخص های محتوایی است.سئوال اصلي ما در اين تحقيق عبارتست از اينكه مطبوعات محلی استان خوزستان با توجه به تعدد و نیز رویکرد آنها در زمینه های فرهنگی و اجتماعی چه تاثیری بر نگرش فرهنگی مردم دارند؟ كه براساس نظريه برجسته سازي استوار است.هدف اصلي از اين تحقيق شناخت تاثیر توانمندی های فرهنگی و تبلیغی نشریات محلی استان خوزستان بر نگرش های فرهنگی مخاطبان است. این پژوهش به شیوه پیمایشی انجام گرفته است. ودر نهايت اين نتيجه كلي بدست مي آيد كه نشریات محلی با توجه به توانایی فعالان هر یک از رسانه ها دارای کارکردهای متفاوتی است که این عملکرد در جذب مخاطبان و یا کاهش آن تاثیرگذار است.داشتن تیم رسانه ای که دارای دانش حرفه ای لازم باشد برای یک نشریه یک فرصت مناسب است تا بتواند از ظرفیت های موجود در جامعه از جمله رضایت مخاطب و اعتماد آنها در جهت ارائه کارکردهای که بتواند بعنوان یک رویکرد فرهنگی قابل قبول باشند تاثیرگذار باشند.

كلمات كليدي: نگرش فرهنگي ، مطبوعات محلي ،تاثير نشريات محلي ، نشريات محلي استان خوزستان، تحليل محتوا.

 فصل اول

کلیات تحقیق

 مقدمه:

نشريات محلي‌ نماينده‌ي آداب و رسوم به طور كلي فرهنگ آن زيست‌ بوم هستند. در اين ميان نشرياتي موفق‌ترند، كه توانسته‌اند با تكيه بر منابع بومي مطالب مفيد‌تري را ارائه دهند.دريافت‌هاي بومي به تقويت اذهان مردم آن منطقه مي انجامد و درهاي جامعه‌پذيري را مي‌گشايد. بدون اين شاخصه، نشريه‌ي بومي با يك نشريه‌ي سراسري تفاوتي ندارد.تمام هارموني يك نشريه‌ي محلي در اين خلاصه مي‌شود كه زيرساختِ تعلق به خرده‌ فرهنگ محلي را به دست فراموشي نسپارد.دست ‌اندركاران اين نشريه بايد به خاطر بسپارند كه رسالت روزنامه نگاري حرفه‌اي آنها وابستگي مستقيمي با اصل برقراري ارتباط با مخاطبان بومي دارد. نشريه‌ي محلي رسالت خاص خود را دارد.شفاف سازي و ايجاد فضايي كه در آن فضا قدرت آگاهي بخشي و نقادي به بالاترين ميزان برسد. نشريات محلي بايد آن قدر مقبوليت و سنديت پيدا كنند، كه مرجعيت مطالب و اخبار محلي در دست آنان باشد.و اين به آن معناست كه روزنامه محلي به حدي از مستند سازي رسيده است، كه نقش مرجع را پيدا كرده است.اين اوج منزلت و اعتباري ست كه يك نشريه‌ي محلي مي‌تواند پيدا كنند.جهان امروز جهان حرفها وشعارهاي كلي نيست. زيباترين و جامع ترين فونكسيون و كاركرد نشريات محلي برقراري پيوند و همبستگي ميان مردم آن اجتماع است.تمام طبقات و اقشار جامعه به نشريه بومي احتياج دارند.بايد به گونه‌اي ذائقه‌ي‌ اجتماع را جهت دهي كرد،كه در سبد خريد هر خانواده‌ي ايراني، نشريات جايگاه تثبيت شده باشند .در این تحقیق سی شده تا رابطه معنا دار بین تاثیر نشریات محلی استان خوزستان را بر نگرش فرهنگی مخاطبان بررسی کنیم.

   1-1 بیان مساله:

نشریات بعنوان بخشی از جامعه اطلاع رسانی کشور سهم بسزایی در تنویر افکار عمومی مناطق مختلف کشور را برعهده دارند لذا بهره مندی از حداکثر ظرفیت نشریات محلی در حوزه ی فرهنگی بستری مناسب است تا با نگاه ملی ، عملکردی منطقه ای داشت لذا جایگاه نشریات در کشور بطور عام و کارکردهای مورد نیاز نشریات محلی بطور خاص نیازمند بسترهایی است که فرایند اطلاع رسانی و نیز تاثیرگذاری فرهنگ بعنوان یک رویکرد اجتماعی در جامعه را متبلور می سازد لذا وجود اقوام مختلف با آداب و رسوم و در یک کلام فرهنگ های مختلف در کشور ظرفیت فرهنگی و تاثیرگذاری است که می تواند با نمایاندن آن زمینه تغییرات و نوآوری های موردنیاز هر جامعه را متناسب با آن بوجود آورد و از این مسیر با تغییر در نگرش یا ایجاد یک نگرش جدید در حوزه ی فرهنگی ساختارهای جدیدی را متناسب با نیاز جامعه ترسیم کرد که بدون شک هر یک می تواند بستری مناسب در ارایه الگوهای ضروری جامعه باشند و تا بتوان بعنوان ساز و کارهای فرهنگی حرکت های مبتنی بر فرهنگ را بصورت زیرساختهایی که نقش اساسی را در تعالی فرهنگ و نیز ترویج کارکردهای فرهنگی را شاهد باشیم لذا این توجه رسانه ها بویژه مطبوعات در استان ها می توانند نماینده تنویر افکار عمومی در معرفی فرهنگ ها باشند و با این رویکرد ابزار فرهنگی مطبوعات بستر مناسبی است تا بتوان در جهت بهره مندی از رویه های فرهنگی، فرهنگ فرهنگی شدن را بر اساس فرهنگ پذیری بعنوان هنجارهایی که ساختار فرهنگی ما را برای حرکت در این مسیر مهیا می کند یک فرصت مغتنم شمرده تا نگرش فرهنگی زمینه ساز مهندسی فرهنگی در کل کشور را محقق نماید. رسانه ها و مطبوعات و نقش آنها در اجتماعگوناگونی مطبوعات و گسترش انتشار نشریات متنوع و متفاوت و به طور کلی جایگاه شایستهء رسانه ها در تنویر افکار و ایجاد فضای مناسب برای گفت و گو و برخورد سالم و سازندهء نظرات و همچنین اهمیتی که رسانه های گروهی در ارتقاء سطح آگاهی و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند، بی گُمان یکی از مهمترین عوامل توسعهء فرهنگی و از نشانه های پویایی و تحرک هر جامعه است. بدیهی است که توسعهء فرهنگی به معنای گستردهء آن که در برگیرندهء گشایش و گسترش گفت و گو های فلسفی و فرهنگی و ادبی و هنری است نه تنها عامل اصلی رشد خودآگاهی جمعی، بلکه زمینه ساز توسعهء سیاسی و اقتصادی و پیشرفت علوم و در واقع نخستین پیش شرط حل بنیادی مسایل و رفع مشکلات فراگیر جامعه است. البته این همه زمانی میسر و محقق می گردد که از یک سو صاحبان قدرت و دولت، با قانون گرایی و قانون گذاری و سعه صدر به رسانه های گوناگون و نقش آنان در جامعه بنگرند و به ویژه، رسانه های گروهی را به عنوان رکنی اساسی در جامعه باور کنند و به رسمیت بشناسند. از سوی دیگر اما ارباب جراید و اهالی قلم نیز باید که به رسالت فرهنگی و مسئولیت خود در اطلاع رسانیِ درست و ترویج تفاهم و تبلیغ و تقویت حس همبستگی ملی و همزیستی مسالمت آمیز آگاه باشند و جداً از هتک حرمت اشخاص و دروغ پردازی و شایعه پراکنی، و از همه مهمتر، از تبلیغ خشونت بپرهیزند و در جهت تثبيت پايه هاي نظام اسلامي و حكومت مردمي و دولت خدمتگذار تلاش نمايند .

این هشدار بی شک در وهلهء اول متوجه رسانه های تصویری فراگیر (صدا و سیما و سینما) و روزنامه ها و نشریه های سرتاسری و با نفوذ است که تأثیر آنی و گستردهء خبرها و گزارش ها و تجزیه و تحلیل ها و پیام های آنان قابل کتمان نیست؛ تأثیری که بنا بر احساس مسئولیت، می تواند سودمند و سازنده باشد و در صورت بی مسئولیتی گردانندگان آن، لاجرم مضّر و مخرّب خواهد بود.

يكي از كاركردهاي اساسي رسانه ها اطلاع رساني از وقايع است كه در محيط اجتماعي واقع مي شود. پيشرفت بهت انگيز وسائل ارتباط جمعي درقرن حاضر جهان را به دهكده كوچكي تبديل كرده است كه انسان ها امكان اطلاع يابي از همه وقايع و حوادث جهان را به طور سريع و جامع دارند. در عصر ارتباطات هيچ حادثه اي هر چند در دورترين مناطق جهاني باشد- منحصر به يك منطقه جغرافيايي نيست و از اين رو سه ويژگي ، فرا زماني، فرا مكاني و سرعت فوق العاده از خصيصه هاي وسائل ارتباط جمعي است. امروزه تمامي ابعاد زندگي فردي و اجتماعي انسان ها در رسانه ها رسوخ كرده و از خصوصي ترين رفتار انسان ها تا بزرگترين تغييرات نهادهاي اجتماعي وساختارهاي فرهنگي و سياسي از طريق رسانه ها ارائه مي شود.

- رسانه هاي جمعي اعم از روزنامه ها، مجلات، راديو و تلويزيون، بر اصلاح نگرش های نادرست وبرخی باور های غلط رایج در جامعه نقش مؤثري ايفا مي كنند.

- وسائل ارتباط جمعي مي توانند با بهره گيري از شگردهاي تبليغي و آفرينش هاي هنري، نفرت و زشتي تزلزل باورها و ارزش هاي ملي و ديني را به مخاطبان خود القا كنند. بر اين اساس، يكي از وظايف و كاركردهاي مهم رسانه ها ، آگاه سازي و اطلاع رساني عمومي است.

- كارگزاران رسانه هاي جمعي مي بايست با حساسيت ويژه اي، از ارزش هاي عام و هنجارهاي نهادينه شده اجتماعي پاسداري نمايند و براي تحقق عيني آن با سير نهادهاي فرهنگي هماهنگي كرده و تمام امكانات را براي حفظ كرامت انساني بكار گيرند.

طبيعي است، هر گاه كه ارزش ها و باورهاي جامعه مصون بماند، وفاق و همبستگي اجتماعي بيشتر تضمين خواهد شد، زيرا ارزش ها و باورها از مهم ترين عوامل همبستگي اجتماعي كنش گران اجتماعي محسوب مي شوند و چنانچه هر روز، به بهانه اي خاص يكي از ارزش هاي عام به طور بي رحمانه از سوي خرده فرهنگ هاي كجرو مورد هجوم قرار گيرد، بنيان هاي وفاق و همبستگي اجتماعي تضعيف شده و جامعه تا هنگامه شكل گيري هنجارها و ارزش هاي نوين، آسيب هاي فراواني خواهد ديد.


خرید و دانلود بررسی میزان تاثیر نشریات محلی خوزستان بر نگرش فرهنگی مخاطبان...

افزایش فالوور اینستاگرام